top of page

FAQ

 

Här finner du ett urval av de vanligaste frågorna som ställs och har du fortfarande frågor är du varmt välkommen att kontakta oss (info@ultimatewatches.se) så återkommer vi inom 24 timmar.

 

                   

1) Klockor

 

Levereras klockan i dess kartong med tillhörande handlingar?
Ja , alla de klockor som säljs hos ultimatewatches.se har instruktionsböcker, garantihandlingar/certifikat - precis som vid köp hos en auktoriserad återförsäljare.

Tillkommer garanti med klockan?
Ja, alla klockor som säljs hos ultimatewatches.se levereras med fullständig fabriksgaranti, observera att tillhörande fabriksgaranti varierar beroende på märke och modell.  

 

Är Ultimate Watches AB auktoriserad återförsäljare?

Vi är inte en auktoriserad återförsäljare av de klockor som presenteras hos ultimatewatches.se Vi har ingen anknytning med tillverkaren. Alla märkesnamn och varumärken tillhör sina respektive ägare och används endast i identifieringssyfte.

 

2) Äkthet

 

Är era klockor äkta?

Ja, alla våra klockor är 100 % äkta och levereras komplett med kartong, instruktionsböcker, serienummer och stämplat certifikat från auktoriserad återförsäljare.
 

 

3) Beställning

 

Hur lägger jag en beställning?

Du beställer på hemsidan genom att välja vilken klocka du vill köpa, fyll i orderkolumnen och klicka på knappen.

Hur spårar jag min beställning?
När din beställning skickats får du ett e-postmeddelande med tillhörande kollinummer.

Hur vet jag att min beställning genomförts?
När din beställning genomförts får du ett e-postmeddelande med information om din beställning och tillhörande faktura.

Vi är ett företag, kan vi lägga en företagsbeställning?

 

Ja, skicka oss ett e-postmeddelande (info@ultimatewatches.se) så återkommer vi inom 24 timmar.

 

4) Betalning

 

Hur betalar jag?

När din beställning bekräftats får du ett e-postmeddelande med tillhörande faktura. Betalning sker via bankgiro/swish.

 

5) Leverans

 

Hur skickar ni min beställning?
Beställningar inom EU levereras av DHL/avhämtning mot tidsbokning. Beställningar utanför EU kan komma att levereras med annan kurir. 

När får jag min beställning?
Inrikespaket levereras express (1 arbetsdag) och utrikespaket som prioritet (3-5 arbetsdagar) för klockor i lager. Klockor som inte är i lager levereras inom 9-12 arbetsdagar utöver ordinarie leveransschema.  


Är försändelsen försäkrad?
Kontakta oss för försäkringsalternativ

Behöver jag signera vid paketleverans?

Ja

Vad händer om jag inte är hemma vid leveransförsöket?

Om ingen är närvarande vid första leveransförsöket lämnar DHL ett kort med instruktioner om hur du går tillväga för att boka ny leverans.

Skickar ni försändelser utrikes?

Ja, skicka oss ett e-postmeddelande (info@ultimatewatches.se) för information beträffande fraktkostnader.
 

6) Ångerrätt


Erbjuder ni returer?

Ultimate Watches AB vädjar alla köpare att vara säker på märke och modell innan köp.

 

Beställning inrikes - Vi erbjuder ångerrätt enligt distansavtalslagen endast för privatpersoner.

Beställning utrikes - Vi erbjuder ångerrätt enligt distansavtalslagen för EU direktiv. Observera att ångerrätten endast gäller länder inom EU och endast privatpersoner. 

 

 

 

12.png
bottom of page